لودر سایت
حجت عباسی

برنامه‌ریزی شهری یک فرآیند پیچیده و چندجانبه است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • سیاست‌گذاری و خط‌مشی ویژه در زمینه گردشگری: کشورهای موفق صنعت گردشگری را به عنوان یکی از راهکارهای توسعه استراتژیک و تعاملی خود با جهان می‌دانند و برای آن برنامه‌های بلندمدت تدوین و اجرا می‌کنند.
  • همگرایی جریان‌های سیاسی و دانشگاهی در زمینه توسعه گردشگری: تمامی افراد تاثیرگذار، مدیران و بخش خصوصی در بحث اهمیت گردشگری و جذب گردشگر دارای وحدت روش بوده و تمام آنان به این موضوع پایبند باشند.
  • امنیت کشور: امنیت همیشه زمینه‌ساز جذب گردشگر و توسعه گردشگری بوده و رابطه مستقیمی با توسعه گردشگری کشورها دارد. مقصدهایی که در آن‌ها احتمالا گردشگر در معرض خطر جانی و مالی قرار گیرد، رشد گردشگری ضعیف دارند.
  • شناسایی ظرفیت‌های رقابتی متنوع گردشگری: هر کدام از کشورها به دنبال یک یا چند مزیت رقابتی و ویژه برای مقاصد گردشگری خود هستند و در تلاشند با برجسته‌کردن آن مزیت‌ها گردشگران علاقه‌مند را به کشور خود جذب کنند.
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری متناسب با نیاز روز جامعه گردشگری: زیرساخت‌هایی مانند انرژی، آب، جاده، حمل و نقل، انبار، سردخانه، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش، ارائه مشاوره و آموزش و ایجاد انجمن‌ها و تعاونی‌های تخصصی می‌توانند لذت گردشگری را برای گردشگرها افزایش دهند.

اینها فقط بخشی از عواملی هستند که برای توسعه گردشگری در شهرستان نقده مهم هستند. اما برای تهیه یک برنامه جامع برای توسعه و پیشرفت آینده ی شهر نقده، باید مراحل و اصول کلی برنامه‌ریزی شهری را رعایت کرد. این مراحل و اصول عبارتند از:

  • مطالعه شرایط موجود: این مرحله شامل بررسی جمعیت شناسی، مسکن، حمل و نقل، روندهای اقتصادی، کاربری زمین، میراث فرهنگی و تاریخی، صنایع بومی و تبدیلی، محیط زیست و سایر تحلیل‌های مربوط به شهرستان نقده است. این مرحله به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای شهرستان را شناسایی کنید.
  • تعیین اهداف و راهبردها: این مرحله شامل تعریف چشم‌انداز و ماموریت شهرستان نقده برای آینده است. چشم‌انداز باید بیانگر آرزوها و ارزش‌های جامعه باشد و ماموریت باید بیانگر راه‌های دستیابی به آن چشم‌انداز باشد. اهداف و راهبردها باید با توجه به شرایط موجود و مطلوب شهرستان تعیین شوند و قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع‌گرا و مرتبط باشند.
  • تهیه نقشه کاربری آینده زمین‌ها: این مرحله شامل تعیین مناطق رشد مطلوب برای شهرستان نقده است. این مناطق باید با توجه به اهداف و راهبردهای تعیین شده، پتانسیل‌های شهرستان، نیازهای جامعه و محدودیت‌های محیطی انتخاب شوند. نقشه کاربری آینده زمین‌ها باید نشان دهد که چه نوع و چه میزان کاربری زمین در هر منطقه یا محل

درباره مهندس عباسی نقده

برنامه ریزی شهری برنامه ریزی شهری برنامه ریزی شهری



نویسنده پست: حجت عباسی

3 پاسخ برای برنامه ریزی شهری;

  1. سولدوزموزون تاریخین یاددان چخاتمیاخ دده ننه لریمیز کی سال ۵۸تی جان نان روح نان گوروب لمس ایلیب لر هر بیری سی شهریمیزین بیر تاریخی دی یاساسین آقا مهندسمیز جناب عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *